~ SeLaMaT HaRi RaYa , MaaF ZaHiR & BaTin ~








since en suami balik memang lupa habis kt my belog yg sudah suam suam kuku
tambah pulak en suami balik time pose . then dengan nak sambut syawal x lama lagi ni kan , 
so lately ni memang tersangat2 la kebiziannya
ikutkan ada je story mory nak disharekan 
tapi , al maklumlah ...
x bole nak adap lappy ni lama2 ..
plus lagi nak menaip pnjng2 kt belog nih
harus + wajib = ada mood nak bercerita
tol tak ???

its ok la , ai akn kembali aktif lagi cerdas dgn my belog ni bila en suami pulang ke rumahnya yg no 2 tu okeh
nnt time tu la nk flashback semula cerita2 yg dh berkarat nk di sharekan nnt..

okeh la , dlm kesempatan ni , fiza nk ucapkan selamat menyambut kedatangan syawal x lama je lagi ,
mohon ampun dari hujung rambut ke hujung kaki
jika , ada yg pernah terguris hati ke , terasa dgn fiza slma ni
yelah , zaman yg serba canggih manggih ni , kdg2 kita ni x perasan @ terlepas pandang bila kita bercerita di belog or di mukabuku ada yg terasa ke , marah lagi benci ke
so fiza mohon beribu2 ampun yer

moga hubugan sesama islam dapat di eratkan
maaf zahir & batin 




MooD : RaYa !!!!!!!!!!




Selamat aidil fitri
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini


Di masa bulan Ramdan
Kita berpuasa hingga sebulan
Pabila Syawal menjelma
Hari raya disambut dengan gembira


Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Marilah bergembira
Bersama menikmati hari raya
Mintak mak kuih sepotong
Saya mahu makan kerna perut kosong


Maafkanlah jika ada terlanjur perkataan
Diharap supaya jangan disimpan
Kuberdoa selamat panjang umur murah rezeki
Semoga Tuhan akan memberkati

Selamat hari raya
Hari untuk kita bersuka ria
Selamat kami ucapkan
Untuk kita hingga sampai tahun depan

Selamat hari raya

~ Jom Baca Kelebihan Bulan Ramadhan ~




    Kelebihan Ramadan

  • Daripada Anas (r.a), Katanya: Bersabda Nabi (s.a.w) : Tiada daripada seorang hamba apabila melihat ia sehari bulan Ramadan lantas dia memuji Allah  ( kerana kedatangan bulan rahmat dengan kelebihan dan keistimewaanya) kemudian dibacanya Al-Fatihah tujuh kali, melainkan diafiatkan Allah daripada sakit matanya pada bulan ini.

  • Kelebihan bulan Ramadan dan keagungannya dengan adanya malam Lailatul Qadar yang dirahsiakan, sehingga mendapat keampunan dan pahala serta darjat dan darjah tertinggi bagi orang yang berjaya mendapatkan malam Lailatul Qadar dengan dipenuhi amal ibadah dan bertaqwa kepada Allah, disamping sembahyangnya yang sunat , istiqfar, tasbih dan berzikir sepenuhnya.

  • Berkata Saidina Ali, Nabi (s.a.w) telah bersabda apabila engkau melihat sehari bulan maka bacalah olehmu "AllahuAkbar" 3 kali, kemudian bacalah :
    1. (Segala kepujian bagi Allah yang telah menjadikan aku dan telah menjadikan engkau, dan telah menentukan bagi engkau pangkat-pangkat (darjah) dan telah menjadikan engkau tanda (kekuasaan) bagi sekalian alam) nescaya bermegah Allah akan Dia dengan malaikat dan firmanNya: Hai malaikat! saksikanlah kamu, bahwa Aku telah merdekakan daripada api neraka, atau dibacakan :
      (Ya Allah, zahirlah Ramadan atas kami dengan keamanan dan keimanan dan dengan keselamatan dan keIslaman, Tuhanku dan Tuhan engkau Allah.)
    • Bersabda Nabi (s.a.w) : Bahawa syurga berlenggang-lenggang ia dan berhias dari setahun ke setahun kerana masuknya bulan Ramadan. Pada awal malam bulan Ramadan bertiup angin di bawah Arasy bergeraklah daun kayu lemah-longlainya di dalam syurga. Terdengarlah desiran daun-daun kayu, hembusan sang bayu syurga yang teramat indahnya.Seni rentak lagunya menawan seluruh perasaan nurani. Maka berhiaslah bidadari sekaliannya lalu berdirilah di atas puncak mercu syurga itu. Lantas bersuaralah bidadari : Adakah orang yang hendak meminang kami kepada Allah, kata bidadari pula: Apakah malam ini namanya? jawab Malek Ridwan (malaikat), Hai bidadari yang cantik manis, inilah malam awal Ramadhan, Lalu Allah berfirman: Hai Ramadan bukalah pintu syurga Bab AlJanan untuk orang-orang yang berpuasa daripada umat Muhammad (s.a.w). Hai Malek Ridwan tutuplah pintu neraka Al-Jahim daripada umat Muhammad (s.a.w), hai Jibrail belenggukan syaitan, lontarkannya ke dalam lautan supaya tidak membinasakan umat Muhammad akan puasanya. Maka berfirman Allah pada tiap-tiap malam Ramadan tiga kali : Adakah orang yang meminta ampun? Akan Aku ampunkan!

    • Pada malam Lailatul Qadar menyuruh Allah Ta'ala akan Jibrail Alaihisalam turun ke bumi, lalu turunlah Jibrail ke dalam perhimpunan malaikat ke bumi bersamanya bendera hijau lalu dipacakkan ke atas Kaabah, baginya 600 sayapnya , setengahnya tiada dibuka keduanya, melainkan pada malam Lailatul Qadar baharulah dibukakan keduanya, hingga sampai dari timur ke barat ( Musyriq Ke Maghrib ). Untuk menyelamatkan umat Muhammad, Lalu memberi salam kepada tiap orang yang berjaga pada malam Lailatul Qadar beribadah kerana mencari keredaan Allah, dan orang-orang yang duduk beribadah, orang yang sembahyang dan berzikir dan berjabat tangan sesama mereka mukmin dan mengucap amin doa orang-orang mukmin hingga terbit fajar subuh....... berkata para malaikat kepada Jibrail , apakah Allah berikan pada hajat orang mukmin dari umat Muhammad (s.a.w)  pada bulan Ramadan ini? Berkata Jibrail bahawasanya Allah menilik kepada  umat Muhammad yang berpuasa dan beribadah padanya dan dimaafkan mereka, diampunkan dosa-dosa mereka, melainkan empat orang yang tiada diampunkan dosanya: yaitu orang yang kekal minum arak, orang yang derhakakan ibubapanya, orang yang memutuskan sillaturrahim dan orang yang tidak bercakap dengan saudaranya lebih dari 3 hari.

    • Apabila pada malam akhir Ramadan dinamakan malam persalinan. Pada malam hari raya Aidilfitri didatangkan Allah malaikat kepada tiap-tiap negeri turunlah mereka ke bumi, berdiri pada permukaan jalan menyeru dengan suara yang kuat, semua mendengarnya kecuali jin dan manusia berkata mereka, hai umat Muhammad keluarlah kamu menghadap tuhan yang amat mulia (sembahyang raya di pagi raya) yang memberi pemberian yang berpanjangan dan mengampun akan dosa-dosa yang besar. Apabila tibalah umat Muhammad ke tempat sembahyang, firman Allah kepada maliakat : Hai malaikatKu, apakah balasan orang yang mengambil upah apabila selesai kerjanya ? Jawab malaikat , hai Tuhan kami, sempurnakanlah upahnya! Firman Allah bahawa Aku saksikan kamu hai malaikatku, telah aku jadikan pahala mereka dari puasa mereka pada bulan Ramadan mereka mendirikan sembahyang, ialah keredaanKu dan keampunanKu kepada mereka! Maka firmannya lagi : Hai segala hambaku, pohonlah kamu kepada ku, maka demi ketinggianku dan kebesaranku, tiada memohon kepadaku hari ini akak sesuatu bagi agamamu dan duniamu, melainkan Aku kurniakan kepadamu! (Al-Hadith).

    • Sabda Nabi (s.a.w) : Diberi kepada umatku lima perkara yang belum pernah diberi kepada umat-umat dahulu sebelumnya :
      • a) Bau mulut orang berpuasa lebih harum daripada kasturi di sisi Allah
      • b) Segala perbelanjaan dan derita lapar selama puasanya adalah syurga balasannya.
      • c) Diampunkan dosa-dosa mereka pada malam Lailatul Qadar.
      • d) Amalan yang dilakukan pada bulan Ramadan digandakan kepada 10 hingga 700 kali ganda, melainkan puasa maka ianya bagiKu, Aku balas kepadanya yang berkuasa menahan syahwatnya, makan minumnnya kerana Aku.
      • e) Dan mereka dikurniakan nikmat kepada mereka keseronokkan ketika berbuka dan ketika menemui tuhan di akhirat.(Al-Hadith)

    • Sabda Nabi (s.a.w) : Menunaikan yang sunat diberi balasan pahala fardhu, dan amal fardhu diberi balasan 70 kali ganda. Bulan puasa adalah bulan sabar (sabar dalam berbuat taat kepadaNya.), dan sabar itu adalah syurga balasannya bulan ini dilebihkan rezeki kepada hambanya orang mukmin, diampunkan baginya dosa-dosa. Barang siapa memberi makan kepada orang berpuasa pahalanya seperti memerdekakan hamba dan diampunkan dosanya, berkata sahabat : Bagaimana kami tak sanggup memberi makan orang yang berpuasa (berbuka puasa) ya Rasullullah - Allah memberi pahala ini kepada orang yang memberi seteguk susu atau sebiji kurma atau segelas air, barang siapa kenyangkan orang berpuasa diampunkan Tuhan dosanya, diminumkan Tuhan dari kolam Hudh sejenis minuman yang tiada dahaga lagi kemudiannya hingga masuk ia ke syurga dan pahalanya seperti pahala orang berpuasa. (Al-Hadith)

    • Puasa menurut segala yang disuruh dan menjauh segala pantang larangannya, diampunkan dosanya, dan bertasbih, bertahlil dibinakan rumah indah dalam syurga.

    • Barang siapa hadir ke dalam majlis zikir pada bulan Ramadan, ditulis tiap langkahnya ibadat setahun, dan pada hari Qiamat bersamaku di bawah Arasy. Siapa tetap berjemaah dalam bulan puasa didirikan kota bercahaya indah, cemerlangnya , dan yang berbakti kepada ibubapanya Allah memandang rahmat kepadanya, dan isteri yang berbuat sesuatu mencari keredaan suaminya, maka pahala yang besar Allah kurniakan kepadanya , seperti Siti Maryam dan siapa yang menyampaikan hajat orang mukmin, Allah menunaikan seribu hajatnya, dan siapa bersedekah kepada fakir miskin (yang ada anak isteri) tiap langkah dikurniakan kepadanya seribu kebajikan, dihapuskan seribu kejahatan dan diangkatkan seribu darjat baginya. (Al-Hadith).

    • Orang yang sembahyang bulan Ramadan tiap sekali sujud, dikurniakan kepadanya 1700 kebajikan, dan dibinakan rumah didalam syurga daripada permata bagi orang yang berpuasa dan beribadat, 75000 malaikat meminta ampun baginya dari pagi hingga tenggelam matahari, dan dibina sebuah mahligai baginya . (Al-Hadith)

    • Pada hari Qiamat, Allah memerintah Malek Ridwan supaya dikeluarkan orang-orang berpuasa daripada kuburnya dengan keadaan lapar dan dahaga, lalu disuruh Malek Ridwan berikan segala keinginan mereka dari segala macam makanan dan minuman syurga. Maka Malek Ridwan memerintah kepada anak-anak membawa talam-talam makanan , minuman dan buah-buahan. Sebagai balasan berlapar di bulan Ramadan. (A-Hadith)

    • Orang mukmin yang tidur dalam bulan puasa kerana puasa Ramadan, dia membalikkan badannya sambil meyebut Allah! maka kata malaikat kepadanya : Rahimakallah (Allah Mencucuri Rahmat kepada kamu.)
      • - Apabila  dia berdiri maka berdoalah hamparannya :  (Wahai Tuhanku, kurniakanlah kepadanya hamparan permaidani  tebal kepadanya di dalam syurga)
      • - Apabila memakai pakaian , berdoalah pakaian (Wahai Tuhanku, kurniakan kepadanya pakaian syurga)
      • - Apabila memakai kasut, berdoalah kasut  (Wahai Tuhanku, tetapkanlah atas titian Siratul Mustaqim!)
      • - Apabila memegang timba berdoalah pula timba : (Wahai Tuhanku kurniakan kepadanya gelas syurga!)
      • - Apabila mengambil air sembahyang , berdoalah air itu : (Wahai Tuhanku sucikannya daripada segala dosa dan kesalahan!)
      • - Apabila berdiri sembahyang , berdoalah rumahnya:  ( Wahai Tuhanku cahayakanlah kuburnya dan luaskanlah , lapangkanlah kuburnya!)
      • Serta menilik Allah kepadanya , maksudnya : HambaKu berdoa dan Aku menerima! (Al-Hadith)

    • Malaikat yang banyak muka bersujud kepada Allah pada hari Qiamat, satu muka sujud , satu muka melihat syurga, satu muka melihat neraka, satu muka melihat Arasy , lalu berkata malaikat itu : Wahai Tuhanku , ampunlah umat Muhammad, kasihanilah mereka! janganlah disiksa orang yang berpuasa Ramadan dari umat Muhammad! (Al-Hadith)

      • Keredaan Allah (bagi orang yang taat)
      • Keampuan Allah (bagi orang yang maksiat)
      • Jaminan Allah (bagi orang yang taat)
      • Kejinakan Allah (bagi orang yang tawakkal)
      • Anugerah Allah (bagi orang yang benar).
        • Ramadan, Ramada, ertinya : membakar - yakni menghapuskan dosa dosa orang yang berpuasa dan beribadat bulan Ramadan.
        • Ramadan ertinya bulan mendapatkan keredhaan Allah dan keampunan bagi hambaNya. Orang yang mendapat keredhaan dan keampunan Allah bererti memberi jaminan (kerana ibadatnya pada bulan mulia dengan penuh taat) mendapat syurga anugerah Allah bagi hambaNya yang benar benar melakukan ibadat kerana Nya pada bulan Ramadan termulia ini dengan ganjaran pahala sehingga seribu kali ganda dan keampunan yang banyak sekali, teristimewa pada malam Lailatul Qadar.
      • "Bahawa di dalam syurga terdapat bilik bilik, dilihat dari luar nampak di dalamnya dan dilihat dari dalam kelihatan di luarnya, berkata sahabat : untuk siapakah ya Rasulullah? Lantas Baginda menjawab : Ialah bagi orang yang baik percakapannya, bagi orang yang memberi makan makanan, bagi orang yang sentiasa berpuasa, bagi orang yang sembahyang di tengah malam sedang manusia banyak tidur." (Al Hadith)
      •  
      • "Semulia mulia sedeqah ialah sedeqah pada bulan Ramadhan." (Al Hadith)
      • "Puasa itu perisai dan sedeqah itu memadam kesalahan dosa sepertimana air memadamkan api." (Al Hadith)
      • "Siapa memberi makan ( berbuka puasa) kepada orang puasa makan baginya seumpama balasan pahala orang yang berpuasa dengan tidak kurang sedikitpun ." (Al Hadith)
    • Sabda Nabi (s.a.w) : Tiada daripada seorang hamba berpuasa Ramadan, diam tiada berkata yang sia sia dan daripada yang haram dan yang makruh, dan sentiasa menyebut Allah (berzikrullah), menghalalkan yang dihalalkan Allah, mengharamkan akan yang diharamkan Allah, tiada mengerjakan kejahatan, melainkan sehingga berakhir Ramadan, telah diampunkan baginya segala dosanya, dan tiap tasbih, tiap tahlil, dibinakan sebuah rumah yang terindah di dalam syurga daripada permata zamrud, di dalamnya daripada yaqut merah indah, di dalam rangka permata itu (yaqut) terdapat sebuah khemah, di dalamnya terdapat bidadari ( hurul ain isteri syurga). Terhias dengan permata bercahaya indah yang menerangkan bumi seluruhnya.(Al Hadith)
    • Sabda Nabi (s.a.w) : Bahawasanya bagi Allah beberapa kejadianNya, dijadikan mereka supaya menyampaikan segala hajat orang dan supaya orang meminta tolong kepada Nya, pada menyempurnakan segala hajat yang diperlukan, mereka itulah orang yang aman daripada siksa Allah (Riwayat At Tibrani) (Al-Hadith)
    • Sabda Nabi (s.a.w) : Bahawa pintu langit dan pintu syurga dibuka pada awal Ramadan hingga akhir malam Ramadan, tiap orang yang bersembahyang pada malamnya dituliskan baginya tiap satu sujud 1700 kebajikan, dibina rumah baginya di dalam  syurga daripada yaqut merah indah, baginya 70 pintu daripada emas yang bertatah yaqut permata yang merah, orang yang berpuasa pada awal Ramadan diampunkan segala dosanya  hingga ke akhir bulan Ramadan, dibinakan baginya tiap tiap hari sebuah mahligai di dalam syurga, mempunya 1000 pintu daripa emas, dan meminta ampun baginya 70 000 malaikat  dari pagi  hingga tenggelam matahari (Al Hadith)
    • Sabda Nabi (s.a.w) : Kelebihan hari Jumaat pada bulan Ramadan atas segala hari yang lainnya seperti kelebihan Ramadan atas segala bulan (Al Hadith)
    • Barangsiapa mengerjakan ibadat pada bulan Ramadan dengan keimanannya dan ikhlasnya kerana Allah, maka di ampunkan segala dosanya yang telah lalu (Al Hadith)
    • Sabda Nabi (s.a.w) : Tidur orang yang berpuasa itu adalah ibadat, dan nafasnya itu adalah tasbih, doanya itu mustajab, dosanya diampunkan Allah, dan amal ibadatnya dilipatgandakan . (Al Hadith)
    • Apabila berakhir bulan Ramadan, menangis wali-wali Allah kerana terpisahnya bulan yang paling mulia yang digandakan ibadat berlipatkali ganda daripada bulan bulan yang lainnya, bulan Allah mudah menerima ampun taubat hambaNya, bulan yang banyak sekali diturun rahmat ke alam, bulan yang terdapat padanya malam Lailatul Qadar, suatu rahmat dan rahsia yang dikurniakan kepada hamba hamba Nya yang  salihin, yang tidak terdapat pada bulan bulan yang lainnya. Mereka menangis kerana belum tentu akan dapat menemui bulan termulia ini pada tahun tahun hadapan, kiranya dipanjangkan umur.
    • Apabila berakhirlah malam bulan Ramadan, menangislah tujuh petala langit dan tujuh petala bumi, dan segala malaikat, jerana berlalu Ramadan berlalulah kelebihan, sebab musibah bagi umatku, dan duduk segala malaikat bagi musibah, orang bertanya : Ya Rasullullah, apa itu musibah ? Jawab rasullullah (s.a.w), Kerana segala doa padaNya itu mustajab, sedakah makbul, segala kebajikan digandakan dan siksa kubur diangkatmaka apakah musibah yang terlebih besar daripada ini bagi umatku?! (Al-Hadith)
    • Malam Lailatul Qadar adalah malam rahsia, yang turunnya padanya malaikat Jibrail dan beberapa malaikat dengan perintah Allah. Orang yang berjaga dengan malam ibadatnya untuk mendapatkan malam Lailatul Qadar yang terahsia itu yang tidak diketahui oleh manusia, hanya orang-orang solihin yang hampir, orang berusaha mendapatkan malam mulia itu dengan berjaga malam pada sepuloh malam Ramadan yang terakhir maka diampunkan tuhan segala dosanya. Di pahalakannya dengan banyak , dirahmatkannya dengan limpah kurnia. Dan orang-orang solihin yang dikurniakan Allah mendapat malam Lailatul Qadar itu satu keberuntungan kebahagiaan bagi akhirat, mendapat keampunan dan rahmat terbesar, mendapat pimpinan Allah dalam hatinya, mendapat keredaan Allah dalam hidupnya dunia dan akhirat.
    • Malam Aidilfitri, malam raya, disunatkan kepada kita berjaga malam, beribadah, bertakbir "AllahuAkbar" sepanjang malamnya. Akan mendapat keampunan yang banyak, pahala yang besar, rahmat Allah tercurah kepadanya. Siapa yang menghidupkan dua malam raya (AidilFitri & AidilAdha) dengan ibadatnya dan takbirnya , tiada dimatikan hatinya pada hari yang dimatikan segala hati. (Al-Hadith).

    ~ MiXeD FeeLinGs RiGhT NoW !! ~



    without my typing, I'm sure u ollz will understand





    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .






    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .



    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .




    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .


    .

    .

    .

    .

    .




    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .




    .

    .

    .


    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .





    ~ TQ En Suami !!! ~


    yeayyyy !!!!!!!!!

    entry petang yg bahang ni nk story mory sket hal semalam
    masih lom berkarat lagi kannn .......... hahaha

    semalam , aii received parcels from loved ones sapa lagi En Ismael la ... haha
    akcelli , ni bukan la surprise pong 
    memang dari dulu kalau nk wat surprise2 ni , emang la x jadi .... jadi pun xde la rasa terkezutt cm org laen dpt surprise wuaaaa .........
    lagi pong , en suami aii ni memang x romantik bab2 nak surprise ni ..... haha (to EN ISMAEL jgn maree ye)
    adoiiii , agaknya org kapal ni memang ssh ke nk romantik2 bab2 cenggenih ekk ??? 
    tapi x jugakk .... ada je yg teror bab2 cengginih ...
    xpelah2 ....... lupa kan jelah




    .

    .


    .


    .



    .



    .


    .


    .


    .


    .




    taraaa !! ( amboi , cm surprise sgt lak ekk )

    tapi yg penting , 
    aii sukee bangat !!!!!


    tapi isi dalam nya x yah la tau yee ...hehehehe
    x kesah la ape pn , yg penting pemberian dari yang tersayang ..
    nilai barang x penting , yg penting nilai kasih sayang ats pemberian itu yg penting ........ (wah ayat )



    pada en suami aii yang x tahu bile mau pulang nih ,
    tenkiu very2 much!! atas gift yg diberi

    you are always in my mind
                                                                       always miss you
    you are the best husband for methank you for loving me with love and patience with mei/Allah, I would be the best wife for youluv u so much dear!!






    ~ Up & DoWn >..< ~


    assalammualaikum 

    ait , biase la aii still bercerita mgenai diri ini & si "dia" yang jauh di mata tuh .... 
    semalam dpt call from en suami aii tu , last2 katanya die pulang 31 hb la pulekk , then pas tu direct gi singapore , maybe btol2 dpt jumpe depan mata 3hb 8 la jwbnya (agak aii je lah ) , pasal dh fenat nk counting days lagih , counting punya counting asik terlajak jer .... 
     
    nak buek camno jah , kalau laki den ni CEO MISC ko , leh la den suh die cptkn masa towing Tenaga 4 tuh 
    .... fuh .... >..<








    skang mood aii ni memang up & down right now , yelah ... memula ckp balik 26hb , then 28hb laks .... ni latest 3hb laks ... jauh plak datenye lari , x dapat la nak sambut awal ramadhan sesama , 
    takpelah , munyik nyer cm x biase je kan .... takat delay2 ni ...mmg dh biasa pn , tp mengharap still jgk mgharap tepat pd wktunya , tapi tak jgk ......... sabar la ye puan fiza

    now , mood kenkadang sedih .... kekadang terlebih lak hapy nyer ... hya pd en suami jelah tmpt meluahkan segala-galanya , melihat life org lain kt luar tuh , seronok tgk dorang gi holiday sesama ,, aii pun nk jgk camtu , ingtkan klu en suami balek 28hb tu sempat lagi la nk plan bercuti , tapi arrhhhh lari sume plan tuh , sabor je lah

    x pelah en suami , janji awak dapat beraya bersama dgn saya .......

    saya setia dengan penantian nih .... kehkeh ( kelakor je ayat nih )


    ~ TaiLoR oh TaiLoR ~



    assalammualaikum !! yuhuu

    wah..sudah malam , tapi masih cergas nak updated belog yang lately nih agak muram durja ni ekkk
    takpelah , setiap story yg menarik ...harus dishare " sharing is caring " kan ?? hehe
    jam sudah menunjukkan kol 1:32am sudah masuk 26/7/2011..
    mata belom menunjukkan tanda2 mau tidor... jari jemari  yang halus lagik mulus nih hehe masih bertenaga dengan laju nye nak menaip .... 

    tapi ...

    entry pagi xde story mory yg best lak...

    aiseh .....

    urm , akcelli baru pas bergayut dgn en suami yg nun jauh di mata tuh.....huhuhu
    tapi mood belom nak begape hapy lagik , sal CONFORMATION untk en suami nak sign off belom tahu lagik ....
    urm .......dah la , wat taktau jelah , buat2 x nampak jelah .....pasrah je munyik ....
    lupa kan sebentar .....huhuhu






     now , pale skang fenin nak cari tailor yg sanggup jahit dlm keadaan yg last minute
    wah , only a few days je nak pose kan , then ting tong ting tong dah raya!! wah , cepatnya masa berlalu
    tulah , dulu terhegeh2 ... org sibuk cri tailor , aku still bole relax lagi , now.... baju org lain dh siap...aku je terhegeh2 nak cari tailor .... oh OMG!!!

    aku dh xmoh beli ready made lagik , byk sgt my collection baju plain ...
    baru2 ni , ada gak servy baju for raya yg ready made , tapi terlalu banyak sgt yg plain .....
    urm , the problem now , ada ke tailor yg sanggup nak jahitkn baju aku nih utk dipakai di pagi raya nan indah nnt  !!! ahhh ....  tolon!!!

    nmpaknya gayanya , WAJIB dan  HARUS jgk la cari baju lain dulu sebagai pengganti , if ada pon yg sanggup nak amik kain baju aku ni , maybe msti dpt pas raya kan ...
    ohhh tidakkk !!!

    banyak yg menyedihkan dari yg mengembirakan ........huahuahua :)





    ~ TeRaPi unTuK OraNg SaKiT ~




    wah , dalam mood yg kureng sihat , sempat lagi nk share citer kt belog nih ehh 
    xpelah , at least my belog nih tak la byk sangat tips kan ... huahhua


    semalam dalam keadaan diri yg kureng sihat sempat lagi gi shopping tudung ...
    smpai sana , pandai pulek hidung , kepala , & anak tekak i ni tak meragam ..
    baik baik je mereka2 itu ......


    tapi biase la kalau nk cari tudung , betul nak match kn ngn baju bajan i yg sedia ada nih ...
    hilang sikit mood kerinduaan pd sang pelaut nun disana 
    wahh , betul la punyer terapi .......

    baik punyerrrrr




    pd En Suami yg kejauhan di mata dekat di hati :)
    nanti temankn saya cari lg yer...
    bikin raya punyer pulekk

    huahuahua ......