~ HoMe Sweet HoMe ~








HoMe Sweet HoMe !!! 

dah sebulan lbh aku tinggalkan umah...
windu sgt dah rasanya nak blik umah....
pic kt sblh ni masa aku ngn en suami masa ada kt umah...tapi..skrang..sumenyer dah berbalut n berbungkus ngn kain...  hehe..

wah..blk nnt byk la bnda nak kne buat...
plan still plan...

ermm... setiap kali blk uma...aku mmg blur la..cz aku sorang..x tahu pe nk create lgik...
tp kalau en suami balik...wah...mcm2 plan nyer...
nak buat itu ini .... ubah sana sini..... :)


tapi nilah di katakan umah bujang lagik..haha...coz blom pnuh mcm umah org lain .... 
al maklomlah permulaan hidup utk kami .. :)
setiap kali balik dr cuti kpl smada aku @ en suami ni .... ada la nk psng itu dan ini....

cuma plan skg ni ingt nk try mgayat ngn en suami utk psng carpet 1 umah ... 
bajet tu xtahu lg.... x survey pn .....botak la en suami nmpknyer.... hehehe
dan ade gak plan nk tukar langsir..... pasal.........taun ni....
i/allah kami dapat beraya lagi bersama !!!!!!!
hooreeyyyy !!!!!!!!
mudah2han...ape yg drancangkan berjaya...... ameen  ..
suke sokmo wahai puan fiza ni... jgan berharap sgt...
takut ape yg dirancgkan hampeh belaka ...  ok ok... cool cool jer ..

ok la bebalik pd plan td ...tiap kali ktorg ade plan..
nk touchup2 uma ni kne slow2 ...
plan mmg byk .. tp tu la kne pndai kawal bajet ..
dlu siap ade list lagik ...blk nnt nk psng itu la...ini la... skg alhamdulillah ...nmpk la plan tu bjaya... amin..
cume skg nih plan ini utk tidak memenatkan aku la ...hahaha
plan utk memsg karpet 1 umah spya tiap2 mggu aku x yah mop lntai..
penat wooo naik turun naik turun ... mau bengkok tulang blkng aku !!
so sng...vacuum jer.... hehe....

aku mmg cerewet sket sal nk solek2 umah ni..
tu psl la sampai la ni ktorg xde sofa lagik ... caya x?
pasal aku x tahu nk cri sofa cmne ... klu blh biar sume lgkap last baru bli sofa ...hehe .. leh x cmtu??
x pelah hold la dlu ... bak kate en suami KIV dulu ... amboi2 .. :)
alhamdulillah...skg ni hmpir la lgkap .. cm klau ade tetamu kne dok kt dinner table jela ... huhuuh

cuma skg kami tgh usaha untuk memenuhkan lagi apa2 yg ptut utk kdiamn ktorg ini ...
yelah... nak amk konsep RUMAHKU SYURGAKU ..
so sementara aku xde baby ni.. biarla aku pnuhkan impian yg slama ini aku nak ..haha
sal nnt nnt dh de ank.. dh leh fokuskan kt clothes,toys n etc lah kt baby ...

skg cume list yg penting ... ikut prncangan mn yg ptut di dahulukan ...
hehe





tp skg ini konsep ape yg nak aku bt ??.. 
ade modern kontemperari, clasic inggeris, 
country inggeris, konsep jati...
mcm2 lagih la .. 
tp bg aku ikt ctrasa jer ... dan ..
 kemampuan !!!
tgk la nnt nk bt yg mn 1 ...
hehehe... 
 

No comments:

Post a Comment